Szanowni Państwo,
27 stycznia Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część klientów w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej. Dzięki kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” ZUS chce upowszechnić wśród klientów wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.
ZUS chce aby klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych. Dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Pobierali na konto swoje świadczenia, płacili rachunki oraz robili zakupy on-line. Wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.
W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” ZUS chce pokazać swoim klientom, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Klienci ZUSu dowiedzą się:
– jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
– jak założyć konto bankowe,
– jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
– o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.
Informacje te zapewnią bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.
Wszelkie informacje dotyczące kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” znajdują się na stronie internetowej www.zus.pl